M&M: Heroes VI - system reputacji i jego wpływ na rozwój bohatera
Na twórcach Might & Magic: Heroes VI olbrzymie wrażenie zrobiły produkcje z ostatnich kilku lat autorstwa zespołu BioWare i zainspirowało ich to do wprowadzenia do własnej gry wspomnianego systemu. Reputacja wpływać będzie zarówno na aspekt fabularny, jak i samą rozgrywkę. Zależnie od naszych poczynań pod koniec kampanii dotrzemy do jednego z dwóch epilogów. Uzyskana Reputacja zadecyduje też o możliwościach rozwoju naszej postaci. Dylematy moralne nie będą miały postaci prostego czarno białego konfliktu pomiędzy dobrem z złem. Zamiast tego czeka nas dokonywanie wyborów pomiędzy sercem a rozumem i tym samym pomiędzy Ścieżką Krwi a Ścieżką Łez.Zgromadzone punkty Krwi oraz Łez posłużą nam do nabywania ulepszeń naszego bohatera. Obie ścieżki otrzymają właściwe sobie klasy zaawansowane oraz zestawy umiejętności. Wszystko to powinno nadać zabawie ciekawy RPG-owy posmak i tym samym pomóc graczom w głębszym zaangażowaniu się w tę opowieść.
Przypomnijmy, że produkcję szóstej odsłony cyklu powierzono zespołowi Black Hole. To węgierskie studio powstało dziesięć lat temu i od tego czasu zajmuje się wyłącznie tworzeniem gier fantasy. Jego pierwsza produkcja (Armies of Exigo) była ambitnym, choć nie do końca udanym RTS-em. Dzisiaj autorzy przyznają, że rozpoczynając ten projekt porywali się z motyką na słońce. Chcieli stworzyć tytuł, który zawstydzi największych gigantów branży, ale jako nowicjusze popełniali każdy możliwy błąd, jaki tylko mogli popełnić. Ostateczny produkt nie spełnił wszystkich pokładanych w nim nadziei, ale stał się dla Węgrów doskonałą lekcją i ich drugi projekt, czyli Warhammer: Mark of Chaos był już znacznie bardziej udany. Pozostaje mieć nadzieję, że trend ten będzie kontynuowany i tym samym dostaniemy godną kontynuację serii Heroes of Might & Magic.
Źródło:
Wiktor "Adrian Werner" Ziółkowski - GRY-OnLine 2011-02-23 20:40:05